me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למידה מרחוק של ילדכם – טיפים להורים שנכנסים ללחץ

אם גם אתם מצויים בלחץ מתמיד משום הידיעה שאתם חייבים לספק לילדכם עזרה בכל הקשור אל למידה מרחוק ומשום כך אינכם מצליחים לעבוד ולבצע מטלות חשובות אחרות, בכתבה זו נציג בפניכם טיפים ושיטות שונות שיעזרו לכם "לסדר את הראש" , להתמודד עם הלמידה מרחוק של ילדכם, להצליח ולמצוא זמן לבצע מטלות שונות ולהוריד את מפלס המתח הגבוה בו אתם נתונים.
למידה מרחוק של ילדכם – טיפים להורים שנכנסים ללחץ

למה צריכים למידה מרחוק?

התשובה השגורה בפינו היא בכדי לעזור לילד להמשיך בשגרת הלימודים מבלי לפספס חומרי לימוד ולהיות בפיגור. תשובה זו נפלאה אך היא לא תגרום לילד שלכם לשבת מול המחשב ולהקשיב למורה. התשובה המתאימה ביותר לשאלה זאת בתקופת הקורונה היא שמסגרת הלמידה מרחוק תאפשר לילד להתמודד עם השגרה המוזרה שנכפתה עליו, היא תאפשר לו לחוש בנורמה והיא תאפשר לו להיפגש עם החברים שלו (אמנם מרחוק, אבל עדיין). דרך זו עדיפה על כך שהוא יישאר בבית עם משפחתו הגרעינית וללא החברים בני גילו. אמנם מבחינת ההורים, מסגרת הלמידה מרחוק לא מספיק נוקשה כמו בבית הספר, אבל היא אי אפשר להתווכח עם העובדה שהיא מספיק טובה על מנת לעזור לילדכם ולכם לעבור את היום. מכאן נשאלת השאלה הבאה: כיצד ניתן לשלב בין החיים שלכם כמבוגרים ולמידה מרחוק וכיצד ניתן להוריד לחצים? התשובה היא: תכננו נכון את לוח הזמנים ואת אופן הלמידה..

תכנון נכון של אופן הלמידה ומערכת הזמנים – כיצד עושים זאת?

  1. למידה מרחוק וחינוך ביתי – חשוב שתהיו מודעים לכך שמדובר על שני דברים שונים לגמרי. חשוב שתיקחו בחשבון שבניגוד לחינוך הביתי אשר נמשך 7-8 שעות ביום ובו ההורים הם המורים של הילדים, למידה מרחוק אינה נמשכת כל כך הרבה שעות מדי יום ואינכם צריכים להתכונן לחומר ולהעביר לילדכם את השיעורים. בנוסף, אתם לא צריכים להישאר עם ילדכם כאשר הם לומדים, שכן גם לכם יש עבודה ועיסוקים אחרים. קרוב לוודאי שברגע שתבינו זאת, מפלס הלחץ שלכם ירד ותוכלו להתנהל נכון יותר.
  2. כמות השעות של הלמידה מרחוק – חשוב לדעת שרוב האנשים שלומדים מהבית מקדישים ללמידה בין שעה לשלוש שעות ביום. לכן, כאשר אתם בונים לילדים לוח זמנים, תכננו 3 שעות של למידה מרחוק מדי יום.
  3. חלוקה נכונה ושיתוף הילד – חשוב שתתכננו נכון את כל הדברים שאתם והילדים צריכים להספיק ביחד וגם תשאירו קצת מקום בלו"ז לכל מיני שינויים של הרגע האחרון. למשל, תוכלו להחליט שמדי יום אתם מקדישים שעה וחצי בו תעזרו לילדים שלכם בכל הקשור אל שיעורי הבית. כאן תצטרכו להחליט האם אתם מעוניינים לשבת איתם שעה וחצי או שמא אתם מעוניינים להקציב חצי שעה שלוש פעמים ביום על מנת לעזור להם ובשאר הזמן הם יעסקו בפעילות עצמאית אחרת ואילו אתם תוכלו לעבוד מהבית.
  4. חלוקת זמן נכונה כהורים – אם אין באפשרותכם לבצע חלוקה נכונה של הזמנים עם הילד, שיקלו לעזור לו רק לאחר שתתפנו מזמן העבודה שלכם או להיפך. קחו בחשבון שהכל בסדר אם תסיימו לעבוד קצת יותר מוקדם מהרגיל וזאת על מנת לעזור לילדכם.
  5. הגדרת אזורים בבית - הגדרת אזורים ספציפיים בבית תעזור לילד שלכם לבצע הפרדה בין זמן הפנאי שלו לבין זמן הלימודים שלו. הגדרה זאת תעזור גם לכם המבוגרים לעשות הפרדה בין שעות העבודה שלכם לבין הזמן אותו אתם מקדישים לילדכם בנוסף, הגדרת מרחב לימודים, מרחב משחקים ומרחב עבודה  תעזור לכם לחוש שאתם משנים אווירה בסיום העבודה או הלימודים וזאת באמצעות מעבר למתחם אחר.
  6. הילד לומד לעקוב אחר זמנים – במקום שהילד ישאל אתכם במהלך הלמידה 'מה השעה?' כל פרק זמן מסוים, חשוב שתלמדו אותו לעקוב בעצמו אחר הזמנים וכך הוא יוכל לשלוט בלוח הזמנים שלו.
  7. תיעוד מסודר ומקושט – צרו מערכת יפה ומקושטת על בריסטול גדול ותלו אותה במרחב הלימודי. ההמלצה היא לשתף את הילד בקישוט ובצביעה של המערכת וכן לברר איתו היכן הוא מעוניין לתלות אותה במרחב הלימודי, כך מטלה סיזיפית יכולה בקלות להפוך לשעת יצירה מהנה ושעת איכות בין ההורה לילד.

כל פעם הורה אחר..

בהנחה ואינכם הורים יחידניים, אין שום סיבה שרק אתה או את תשתתפו בכל הקשור אל מטלות הלימוד של הילדים. היעזרו בחצי השני שלכם (בן או בת הזוג) או אפילו בילדכם הגדולים. חלוקת אחריות לגבי מטלות החינוך הביתי של ילדכם  תאפשר לכם לקחת אוויר לנשימה ותוריד את רמות המתח שנובעות מהעובדה שאתם לא מצליחים לעבוד כראוי מהבית. טיפ נוסף: שילוב של בני משפחה נוספים יאפשר גם להם זמן איכות של הילדים עם בני משפחה נוספים.

קבלו את עצמכם כפי שאתם

חשוב שתכירו במגבלות שלכם וקבלו את עצמכם כפי שאתם. חשוב שתזכירו לעצמכם שאינכם מורים. שסיימתם בית ספר לפני הרבה שנים ולכן הגיוני שאינכם זוכרים את החומר הנלמד ומהי השיטה הטובה ביותר להכין שיעורי בית וכמובן שזה בסדר אם אינכם מספיקים לבצע עם הילד את כל אותם שיעורי בית. במקרה כזה חשוב שתשוחחו עם המורה של ילדכם ובקשו להוריד את כמות המטלות אותה הוא נותן לו. המורה יבין זאת.

 

לסיכום, כל הכבוד על המאמץ של המורים לעזור לתלמידים שלהם, אך לא ברור האם הילדים שלכם אכן יצליחו או הצליחו ללמוד ולהפנים חומר בימים לא פשוטים אלו, בהם הם רחוקים פיזית מחבריהם ונאלצים להסתגל למציאות של נגיף הקורונה. מה שכן ברור הוא שלימוד מרחוק יצליח להפגיש בין הילדים שלכם לבין החברים שלהם ולגרום להם אושר וסיפוק מסוימים. אז.. כאשר הילד שלכם שואל אתכם מדוע עליו לשבת מול המחשב וללמוד באמצעות שיחת וידאו , תאמרו לו כי זאת הזדמנות לראות ולתקשר עם כל שאר החברים שלו לכיתה. מקווה שגרמנו לכם לכמה שעות רגיעה איכותיות בהן אתם יכולים לעבוד מהבית או לבצע מטלות אחרות עליהן החלטתן ללא סטרס מיותר. בהצלחה!

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button