me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוצאים מהסגר וחוזרים לשגרה – שלבים בשיח הורה ילד

חשוב שתהיו מודעים לכך שהמציאות אותה הכרתם ואליה רובכם מעוניינים לחזור בקוצר רוח היא לא המציאות אליה תחזרו בימים אלו. שכן, נגיף הקורונה כפה עלינו ועל ילדנו מציאות חדשה לגמרי הכוללת ריחוק פיזי של שני מטרים, חבישת מסיכה וכללים חדשים ולא מוכרים במקומות העבודה ומוסדות החינוך. אחד "מהתנאים" הנדרשים מכם ומילדכם על מנת להצליח ולהשתלב במציאות החדשה הוא הסתגלות מהירה. הסתגלות להגבלות הנכפות עליכם ולמציאות הדינמית המשתנה כל העת.
יוצאים מהסגר וחוזרים לשגרה – שלבים בשיח הורה ילד

מקיימים שיחת הכנה מקדימה עם הילדים

כדי שתוכלו כהורים לסייע לילדכם בתהליך ההסתגלות למציאות החדשה חשוב לקיים איתם שיחה מקדימה, אשר לעיתים קרובות משמשת כמבוא מילולי לשיחות ההמשך אשר ילוו את ילדכם לאורך כל תהליך ההסתגלות. במהלך שיחה זו אתם ההורים תיצרו את האקלים הרגשי ותעניקו לילדכם תחושת ביטחון אשר יעצימו אותו ויאפשרו לו לעבור את תקופת המעבר הלא פשוטה משלב ההסגר ועד השגרה החדשה.

המטרה העיקרית של שיחה זו היא להכין את הילד לכך שמה שהוא מרגיש נורמלי לחלוטין, שההורה מבין את מה שהוא חווה ושיש דרך להתמודד עם הקושי. כל אלו יעזרו להעלות את רמת הביטחון של הילד והוא יחוש שהוא יכול לסמוך על עצמו ועל ההורה שלו בתהליך זה של מעבר מהסגר לשגרה. הביטחון והתחושה שיש לו על מי לסמוך יובילו את הילד להסתגלות בתנאים הלא פשוטים של אי וודאות. המטרה שלכם כהורים בתהליך זה היא לתת לילד שלכם תחושה שהוא נורמלי לחלוטין על כל פחדיו ותחושותיו, שאתם מבינים אותו ושיש מה לעשות על מנת לשפר את המצב. 

השלבים החשובים בשיחת ההכנה

  • נרמול – השלב הראשון תמיד יהיה הנרמול. כלומר, חשוב שאתם כהורים תעניקו לילדכם את ההרגשה שהכל בסדר וטבעי לחלוטין שהוא חש בפחד/בלבול/עצב/כעס כתוצאה מכך שהוא נדרש כעת לעזוב את המרחב הבטוח ומוגן, (ביתו והוריו, שני דברים אשר נטעו בו תחושת ביטחון בתקופת הקורונה), ולהסתגל לשגרה דינמית חדשה ולא מוכרת, קרי, השגרה החדשה. בשלב ראשוני זה של השיחה חשוב שתספקו לילדכם את התחושה שקשת הרגשות שלו היא נורמלית ביחס לסיטואציה בפני הוא עומד.
  • תוקף – השלב השני יהיה שלב התיקוף של רגשות ילדכם. כלומר, חשוב להבין ולברר עם הילד מדוע הוא חש באופן מסוים, שכן תמיד יש סיבה לתחושות אותן הוא חווה. הילד צריך לדעת שכל תחושה נובעת מסיבה ובשיחה הוא צריך להגיע למסקנה באשר לסיבה. למשל, אם הילד אינו מוכן לחזור לבית הספר, קרוב לוודאי שיש סיבה לכך, אם בגלל שהוא חושש להידבק בקורונה, אם משום שהוא חושש שלא יצליח לקום מוקדם בבוקר וכן הלאה. כאן, חשוב שאתם ההורים תאמרו לו שאתם מבינים את מה שהוא חווה ושאתם בטוחים שיש עוד ילדים שמרגישים כמוהו. הילד צריך לחוש שאתם מבינים אותו ושמותר לו לחוש את מה שהוא מרגיש.
  • תקווה ופתרונות – בשלב האחרון של השיחה חשוב שהילד יצא עם התחושה שיש תקווה לגבי פתרון הבעיה/קושי אותם הוא חווה ולגבי ההסתגלות שלו בשגרה החדשה. אתם המשענת של הילד והילד סומך על מה שאתם אומרים ולכן אתם מסוגלים לספק לו את התחושה שהעתיד מלא בתקווה ולא משנה מה יהיו הקשיים העתידיים, ניתן יהיה להתמודד איתם.
  • תוכלו לומר לילדכם שהדבר שעוזר לכם לחזור למקום העבודה שלכם זה לדעת שבשעה 16 תאספו אותו, תעניקו לו חיבוק חזק תחבקו אותו חזק והוא יספר לכם איך היה בבית הספר ואילו אתם תשתפו אותו איך עבר היום שלכם בעבודה. אפשרות נוספת היא שתאמרו לילד שמה שעוזר לכם לקום ולהגיע לעבודה מדי בוקר היא הידיעה שאתם מעירים אותו כל בוקר, מסיעים אותו לבית הספר ונותנים לו חיבוק חזק לפני שהוא יורד מהאוטו, שכן זה נותן לכם כוח להתחיל יום עבודה עם חיוך. רק לאחר שתשתפו אותו לגבי מה שנותן לכם תקווה וכוחות להתמודד עם הקושי, תבררו עם הילד מה יכול לעזור לו במעבר מתקופת החופש בבית חזרה למסגרת הלימוד והמציאות המשתנה. מה למעשה יכול להקל עליו. לאחר שהילד עונה, תחשבו עם הילד על פתרונות יעילים לבעיות אותן הוא העלה.

בהצלחה!

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button