me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול התנהגותי קוגנטיבי לילדים

טיפול התנהגותי קוגנטיבי לילדים במרכז המומחים ME מיועד לקבוצות גיל שונות, ביניהם ילדים החל מגיל ארבע ובני נוער עד גיל 18. בנוסף, אנו מטפלים גם בגילאי הביניים, קרי, גילאי 18-21 ומבוגרים. במאמר זה נספק לכם מידע אודות טיפול התנהגותי קוגנטיבי קצר מועד לילדים וכל שחשוב לדעת אודות טיפול זה. התחילו לקרוא
טיפול-התנהגותי-קוגנטיבי-לילדים

עוזרים לילדכם להגיע לפתרון

ברוב המקרים חרדות, פוסט טראומה והפרעות טורדנות כפייתית, , התמודדות עם בעיות חברתיות, קשיי ריכוז וקשב דימוי עצמי נמוך , קושי בויסות רגשי ( התפרצויות זעם)  ועוד, לא יעברו בעצמם ויחייבו טיפול התנהגותי קוגנטיבי לילדים, קרי, טיפול CBT לילדים. חשוב להבין שהבעיות העיקריות של קהל היעד של הילדים הן לרוב בעיות הבאות לידי ביטוי ביחסים החברתיים בבית הספר ומחוצה לו, מערכת היחסים במשפחה וקשיים בתפקוד בביה"ס. פעמים, המומחים של מרכז ME ימליצו על טיפול משולב הכולל טיפול קוגניטיבי התנהגותי וטיפול תרופתי, וזאת על מנת להקל על הילד ולעזור לו להגיע לתוצאות המיוחלות.

טיפול CBT לילדים – הטיפול המומלץ

נכון לשנת 2021 טיפולי סי.בי.טי הינו טיפול המוכח מחקרית ונמצא בין הטיפולים היעילים ביותר במקרים שצוינו. בנוסף, טיפול זה משלב הדרכה הורית וזאת על מנת שההורים או הצוות החינוכי יוכלו לעזור לילד בתרגול דפוסי ההתנהגות החדשים אשר הותוו לו. כאשר מדובר על ילדים המטפל הינו עובד סוציאלי בעל תואר שני או  פסיכולוג (או פסיכולוגית), ילדים שסיים פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית.. הטיפול הינו קצר מועד, התכנית הטיפולית נבנית לפי יכולות המטופל, ועוצמת הקושי והמפגש מתקיים פעם בשבוע במשך שעה..

האם הטיפול מתאים לילדכם?

המומחים של מרכז ME יבצעו אבחון מתאים או שיחה עם איש מקצוע בעל ניסיון מטעם המרכז ולאחר ראיון ושיחה עם הילד (ובמקרים מסוימים גם אבחון), בהתאם הוא יוכל לומר לכם האם טיפול זה הינו הטיפול המתאים לילדכם. טיפול התנהגותי קוגנטיבי לילדים מתאים לילדים עם בעיות ברמות משתנות, מקל ועד חמור, כמו למשל הפרעת קשב וריכוז, ADHD, ילדים על הספקטרום האוטיסטי, ילד שחווה פוסט טראומה, הפרעות תקשורת חברתיות, בעיה עם הוויסות הרגשי, חרדות ועוד. כאן, הטיפול יעזור לילד על ידי כך שהמטפל ילמד את הילד כיצד לשנות את האמונה שלו כלפי משהו או את ההתנהגות שלו וזאת על מנת למנוע את אותו מצב של חרדה ורגשות שליליים נוספים. נכון להיום קיימים טיפולים קוגניטיביים לילדים ולבני נוער אשר זוכים לשיעורי הצלחה מרשימים.

כיצד הטיפול מתבצע?

טיפול התנהגותי קוגנטיבי לילדים יכלול זיהוי של דפוס חשיבה שלילי. זיהוי הטריגר שמוביל את הילד לדפוס זה (מחשבתי והתנהגותי) ולאחר מכן שינוי דפוסי החשיבה וההתנהגות של הילד. הטיפול מתבצע ברבדים היישומיים הבאים:

  • הרובד הקוגניטיבי – כאן ההתמקדות תהיה על פתרון בעיותיו של הילד, ללמד אותו כל מיני אסטרטגיות התמודדות עם המצבים הבעייתיים אותם הוא חווה או אלו מהם הוא חושש, זיהוי חשיבה שלילית או מעוותת ורכישת מיומנויות שעיקרן הגברת השליטה העצמית במצב.
  • הרובד ההתנהגותי – כאן המומחים של ME יישמו עקרונות למידה, כמו למשל חיזוקים חיוביים, התניות, התרגלות ועוד.

מודל המשולש הקוגניטיבי מציג את המחשבה, הרגש וההתנהגות כקשורים, תלויים ומושפעים אחד מהשני. המטרה כאן של המטפל היא להוביל את הילד להבין מהי אותה מחשבה  אשר גורמת לו לרגש מסוים ובהתאם להתנהגות מסוימת ולאחר הבנה זאת לשבור את אותו דפוס אוטומטי על ידי שינוי של המחשבה או הרגש או ההתנהגות.

יש לקחת בחשבון שהמטרה של טיפול זה הוא לאפשר לילד להתמודד באופן מוצלח עם הקשיים הפסיכולוגיים שלו. המטפל יוביל את הילד לזהות את דרכי ההתמודדות הבעייתיות שלו בסיטואציות שונות ויעזור לו לבחון דרכים אלטרנטיביות להתמודד עם המצב ולאחר מכן ליישם את האסטרטגיות אשר יעזרו לו להתמודד עם הדברים. בנוסף, במהלך הטיפול הילד יקבל כלים שיעזרו לו בכל הקשור אל התנהגויות חברתיות יעילות במהלך חייו.

אז מה ההבדל בין טיפול CBT לילדים לבין מבוגרים?

ראשית כל חשוב לקחת בחשבון שטיפול סי.בי.טי לילדים חייב לערב את ההורים. ההורים הם השותפים המלאים של הילד בתהליך זה וזאת על מנת שיהיו שותפים לתהליך האימון של ההתנהגויות הנרכשות. יש לקחת בחשבון שלעומת האדם המבוגר אשר פונה לטיפול, הילדים מגיעים לטיפול משום שהוריהם או אנשי חינוך, פסיכולוגים חינוכיים או יועצות סבורים שהם מתקשים בהתמודדות עם מצבים חברתיים שונים (בריונות, חרם ועוד), או מצבי משבר במשפחה, כמו למשל גירושין. כל אלו מובילים לכך שההורים הם אלו שיוצרים ערוץ תקשורת ותשתית נכונה בין הילד לבין למטפל.

המטפל יסביר להורה מהן דרכי ההתנהגות הנכונות ביותר במצבי קושי שונים אותם חווה הילד וכיצד הם יכולים להתמודד עם הילד כהורים (ניהול כעסים ועוד). בנוסף, לעומת מבוגרים, קצב הטיפול אצל ילדים יהיה לעיתים יותר איטי ויותר מדורג. חשוב להבין שככל שהילד צעיר יותר כך הדגש המרכזי יהיה על טכניקות הקשורות להתנהגות. באם מדובר על בני נוער הדגש בטיפול יהיה על הצד הקוגניטיבי, כמו למשל שינוי דרכי חשיבה, מיומנויות קוגניטיביות, שיעורי בית אותם בני הנוער יצטרכו ליישם בין מפגש למפגש ועוד.

לסיכום , נכון להיום טיפול התנהגותי קוגנטיבי לילדים יכול להוביל לאחוזי הצלחה גבוהים והקלה על ילדכם. למידע נוסף, ניתן לפנות אל המומחים של מרכז ME  ב- *5806

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button