me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבחון פסיכודידקטי למבוגרים

אם עד השנים האחרונות רבים היו בטוחים שאבחון פסיכודידקטי מיועד לקהל יעד של ילדים ובני נוער בלבד, כיום יותר ויותר מבוגרים מודעים לכך שלאבחון זה יש חשיבות רבה גם בקרב מבוגרים. במאמר זה נספק לכם מידע אודות אבחון פסיכודידקטי למבוגרים.
367156666203

מהו אבחון פסיכודידקטי?

אבחון פסיכודידקטי למבוגרים הוא אבחון פסיכולוגי המשולב עם אבחון דידקטי. יש שתי מטרות עיקריות לסוג זה של אבחון. הראשונה היא להגיע לקבל תמונת מצב רחבה אודות לקויות הלמידה של הנבחן. השנייה היא אבחנה מבדלת. כלומר, האם אותו נבחן סובל מקשיים רגשיים בעקבות בעיית הקשב או כל ליקוי למידתי אחר.

מי פונה אל אבחונים למבוגרים?

ראשית כל חשוב לדעת שקהל היעד אשר פונה לעיתים לאבחונים פסיכודידקטיים למבוגרים הוא קהל יעד מגוון ורב גילאי הכולל חיילים, חיילים משוחררים, סטודנטים ומבוגרים אשר חווים קשיים שונים במסגרת לימודים להשכלה גבוהה או במקום העבודה ובהיבטים נוספים ושונים של החיים. קהל זה מעוניין לדעת מה הבעיה ממנה הוא סובל ומהן ההתאמות הלימודיות להן הוא זקוק על מנת להצליח.

מבוגרים רבים פונים או מקבלים הפנייה לאבחון פסיכודידקטי למבוגרים בכדי לאתר לקויות למידה או קשיים דידקטיים אשר משפיעים על היכולות הלימודיות שלהם במוסדות להשכלה גבוהה וכן על התפקוד היומיומי שלהם.  פעמים רבות מדובר על אנשים עם תעודת בגרות חלקית אשר מעוניינים להשלים בגרויות או לשפר ציונים וזאת על מנת להתקבל למסגרת לימודית מסוימת או אנשים שלא סיימו 12 שנה"ל ומעוניינים לגשת לבחינות ולכלול הקלות מסוימות. בנוסף, חיילים רבים פונים אל אבחון זה, סטודנטים ועובדים וזאת לצורך השתלבות במוסדות להשכלה גבוהה.

מתי חשוב לפנות אל ME למטרת אבחון ?

אם אתם מתמודדים עם קשיים ביכולות ללמוד ובילדותכם סבלתם מלקויות למידה וקשיים נוספים במסגרת הלימודית, ההמלצה היא לפנות אל מכון  ME  לאבחון פסיכודידקטי וזאת על מנת לעבור אבחון מקיף שיעזור לכם להבין ממה אתם סובלים וכיצד ניתן לטפל בבעיה.

חשוב להבין שאחד או יותר מהסימנים שרשמנו כאן משפיעים על חייו של האדם הן בהיבט התעסוקתי והן בחיים האישיים ואבחון יכול לעזור לכם לשנות את החיים שלכם לטובה ולהתמודד עם קשיים אלו באופן הנכון ביותר. אבחון פסיכודידקטי, תוצאותיו וההמלצות להתאמות במסגרת הלימודית אשר יוצעו לכם יכולים לשנות את חייכם לטובה מקצה לקצה.

מה כולל האבחון למבוגרים?

  • מבחן IQ – באבחון זה נבדקת מנת המשכל של הנבחן, דבר אשר יספק מידע אודות רמת האינטלקטואל של הנבחן והיכולות שלו (כישורים שונים).
  • היבטים אישיותיים – החלק של האבחון האישיותי יתייחס במידה רבה לתחום הרגשי.
  • אבחון דידקטי – יכולות הכתיבה, השפה, הקריאה והחשבון של אותו נבחן.
  • נוירו פסיכולוגיה – אבחון זה נועד לבחון את תפקודי הקשב של הנבחן, הלמידה והזיכרון.
  • אבחון פסיכודידקטי למבוגרים כולל את כל המבדקים הללו ומאפשר למומחים של ME לאתר את הקושי או הקשיים של הנבחן בהיבט הרגשי, דידקטי, קוגניטיבי ובהתאם לספק המלצות להתאמות במסגרות הלימודיות.

לסיכום, אבחון פסיכודידקטי למבוגרים משמש גם כאבחון לקויות למידה למוסדות להשכלה גבוהה.  אבחון זה חשוב לכל מי שמעוניין לדעת מהן הסיבות לקושי (או לקשיים), ולאתגרים הלימודיים אותם הוא חווה. אם הכוונה היא אל קושי למידתי או/ ו קושי רגשי המשפיע על היכולות ללמוד. בנוסף, אבחון זה יעזור לנבחן להבין האם הוא יהיה מסוגל לעמוד בדרישות הלימודיות של אותו מסלול לימודים אליו הוא מעוניין להשתייך.

 לפרטים נוספים אודות אבחון פסיכודידקטי למבוגרים התקשרו למומחים של ME 5806*

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button