me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכון לאבחון פסיכודידקטי

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים פונים אל מכונים לאבחון פסיכודידקטי וזאת במטרה לעבור אבחון פסיכודידקטי למבוגרים או אבחון פסיכודידקטי המיועד לילדיהם. במאמר זה נרחיב אודות כל הנקודות החשובות אותן יש לדעת על מכון לאבחון פסיכודידקטי ושלבי האבחון. התחילו לקרוא

מהו אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי אשר מכונה גם 'האבחון המשולב', נועד בכדי לאתר לקויות למידה שונות ולבחון הקשרים פסיכולוגיים (בעיות רגשיות). האבחון המשולב יאפשר קבלת תמונה מלאה על מצבו של הנבחן, כלומר מסקנה אודות היכולות הקוגניטיביות ומצבו הרגשי אל מול התמודדותו עם הליקוי הלמידתי ממנו הוא סובל. בכדי לבצע אבחון זה יש לפנות אל מכון מוכר לאבחון פסיכודידקטי המוכר על ידי משרד החינוך. מכון בו עובדים פסיכולוגים אשר עברו הכשרה בכל הקשור אל אבחונים בתחום הדידקטי ופסיכו דידקטי.
אבחון פסיכודידקטי הכרחי בכדי לקבל אפשרות להיבחן בעל פה והארכת זמן במבחנים וזאת בהתאם לדרישותיו של משרד החינוך. תוצאותיו של אבחון זה הכרחיות גם למטרת קבלת סיוע בלימודים. במרכזי ME – מרכזים לטיפול רגשי ונפשי  יש אפשרות של אבחון פסיכודידקטי. אבחון זה תמיד יעשה על ידי פסיכולוגית או פסיכולוג מומחה בתחום. ( אנשי המקצוע שלנו מוכרים על ידי משרד החינוך). האבחון כולל מפגש עד שלושה מפגשים וזאת בהתאמה מלאה להיקף האבחון ויכולות הנבחן. היתרון הוא שאם קיימים קשיים נוספים, כמו למשל הפרעת קשב וריכוז אנשיי המקצוע ישבו ביחד וידייקו את ההמלצות.

שלבי האבחון במכון ME

  • מילוי שאלונים – השלב הראשון יהיה מורכב משליחה למייל של שאלונים וטפסי הסכמה אותם ההורים צריכים למלא ולחתום. שלב זה הינו שלב מקדים והכרחי להמשך האבחון.
  • פגישה אישית עם ההורים – השלב השני יהיה מורכב ממפגש עם ההורים בלבד. במפגש זה יש להביא כל מידע אודות הילד (דו"חות אבחוניים קודמים שניתנו על ידי אנשי מקצוע שונים). בנוסף, במהלך שעת הפגישה הפסיכולוגית תבקש לשמוע הכל אודות הרקע ההתפתחותי של הילד וההיסטוריה המשפחתית שלו.
  • אבחון פסיכודידקטי – מפגש (עד שלושה מפגשים) עם הנבחן אשר יתקיים בחדר המותאם לאבחון זה. במסגרת האבחון המאובחן יקבל משימות שונות וזאת במטרה להעריך את תפקודו הרגשי, קוגניטיבי ולבצע הערכה של יכולותיו הלימודיות.
  • תוצאות הערכה – השלב הרביעי והסופי יהיה מורכב מפגישה אחד על אחד בו תינתן להורים הערכה מפורטת לגבי ילדיהם. כאן הפסיכולוג יסביר אודות תוצאות הערכת האבחון ותוצע דרך טיפול והתמודדות עם המצב הקיים וזאת במטרה להקל על הילד ולשפר את המצב. לאחר שבוע ישלח להורים דו"ח מפורט בכתב.

ליקויי למידה באבחון פסיכודידקטי

שלושת ליקויי הלמידה אשר מופיעים לעיתים במהלך אבחון פסיכודידקטי הם:

  • דיסגרפיה – ילד אשר סובל משגיאות כתיב רבות ומשתמש בסימני הפיסוק באופן שגוי, סובל לעיתים מלקות למידה הנקראת דיסגרפיה.
  • דיסלקציה – ילדים אשר מתקשים בזיהוי של אותיות, חיבור של עיצורים שונים, כל הקשור אל ניקוד, קריאה ותנועות, הם לעיתים ילדים אשר סובלים מדיסלקציה. כאן מדובר על לקות מולדת ועיקר הקושי של הילדים הלוקים בה היא להביא לידי ביטוי את היכולות שלהם. לעיתים ניתן לראות באופן מופגן את הפער בין היכולת השכלית של הילד לבין המימוש של יכולות אלו.
  • דיסקלקוליה – לקות למידה נוספת קשור אל מיומנות חשבוניות. ילדים אשר סובלים מליקוי למידתי זה מתקשים להבין רצף של מספרים, כמויות, ביצוע של הליכי חישוב, זיהוי של מספרים ועוד.

חשוב לדעת

  • המטרה היא זיהוי וטיפול – פעמים רבות קיים פער בין יכולותיו של הילד לבין הישגיו. פער זה יכול להיווצר בעקבות ליקוי למידתי זה או אחר ממנו הוא סובל או כתוצאה מקשיים רגשיים. מכון לאבחון פסיכודידקטי הוא מרכז המעסיק פסיכולוגים חינוכיים ומטפלים נוספים אשר עורכים אבחונים פסיכודידקטיים, דידקטיים ואבחון קשב וריכוז.
  • קבילות – חשוב לוודא שאותו מכון לאבחון פסיכודידקטי אליו אתם פונים מבצע אבחון אשר נחשבים כקבילים במשרד החינוך ופסיכולוגים להם יש תעודת מאבחן מורשה לביצוע אבחונים אלו ואחרים.

רבים בוחרים להגיע אל ME למטרת אבחון פסיכודידקטי וזאת  משום היתרונות הרבים המוצעים במרכז המומחים שלנו, יתרונות כמו למשל הכוללים את הגישה ההוליסטית של ME, צוות המומחים, קבלת אבחנה מבדלת, זמינות גבוהה ומקצועיות חסרת פשרות

מעוניינים להבין מה מקור הקשיים שלכם או של ילדכם, לקבל אבחון והמלצות לשיטת טיפול שתסייע? המרכז לטיפול רגשי ME מאפשר מערך אבחון פסיכודידקטי בו מועסקים מטפלים המוסמכים לביצוע אבחונים אלו.  מעוניינים בפרטים נוספים? חייגו כוכבית 5806

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button