me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם יש קשר בין הפרעת אכילה כפייתית להפרעות קשב וריכוז?

אם אתם סובלים מהפרעת אכילה כפייתית והפרעת קשב וריכוז חשוב שהטיפול בשתי התופעות יהיה משולב.
האם יש קשר בין הפרעת אכילה כפייתית להפרעות קשב וריכוז?

הפרעות אכילה קשב וריכוז

אחת ההפרעות הנפוצות ביותר כיום היא הפרעת אכילה כפייתית. אנשים הלוקים בהפרעה זאת אינם יכולים להפסיק לאכול או לשלוט בכמות המזון אותה הם אוכלים. הפרעת אכילה כפייתית היא מצב בו מתרחשת זלילה בולמוסית פעם בשבוע וזאת במשך 3 חודשים. נכון להיום הפרעת אכילה זו נחשבת לנפוצה ביותר בקרב נשים וזו אשר פוגעת בכ- 3.5% מהאוכלוסייה. הפרעות קשב וריכוז באות לידי ביטוי באי יכולת לווסת התנהגויות שונות, ביניהן גם אכילה. מסיבה זו חשוב שהטיפול באנשים הסובלים משתי ההפרעות יהיה משולב.

אימפולסיביות והפרעת קשב וריכוז

אחד הקשיים בקרב אנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז הוא הקושי לשמור על גבולות ואיזון בתחומים רבים,  דבר התקף גם לגבי אכילה. אותם קשיים בריסון עצמי והתנהגויות אימפולסיביות יכולים להוביל לאכילה לא מבוקרת או אכילה כפייתית. מאפיינים נוספים של ה- ADHD הם חוסר היכולת לבלום מחשבות ולעצור התנהגויות,  אלו יכולים בנקל להוביל להפרעת אכילה מסוג בולמוסי. קרי, אכילה מהירה, של כל מזון ללא קשר להנאה וטעם. אכילה ללא היכולת להפסיק עד אשר הבטן כואבת. אכילה אשר נעשית בסתר.

השפעת התרופות וההתנהגות האובססיבית

כיוון שרוב האנשים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז מתמודדים עם עולם מבולבל ולא מאורגן מבחינתם, הם נוטים למצוא דרכים לארגן לעצמם את העולם באופן מלאכותי וזאת על ידי התנהגות כפייתית. אחד האופנים של אותה התנהגות כפייתית בא לידי ביטוי באכילה. כיוון שאחת מתופעות הלוואי של תרופות לטיפול בהפרעת קשב וריכוז היא דיכוי של התיאבון, נוצר מצב בו אנשים שנוטלים תרופות המיועדות להפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות, נמנעים מאכילה לאורך כל שעות השפעתה של התרופה, אך לאחר שהיא פגה הם נתקפים בבולמוס אכילה, כלומר באכילה לא מווסתת וללא שליטה.

אכילה רגשית

הגורם להפרעת האכילה הבולמוסית הוא המצוקה הרגשית של האדם. אדם הסובל מ – ADHD מתמודד לעיתים עם אירועי העבר ומחשבות מטרידות ובטווח המיידי האוכל משמש כאמצעי התמודדות. בטווח הארוך האכילה מובילה לעלייה במשקל והשמנה אשר לעיתים מחמירות את המצוקה. כיוון שאנשים שסובלים מ – ADHD  מתמודדים עם קשיים רבים במהלך היום ולעיתים עם תחושת כישלון המלווה אותם, הם עלולים למצוא באוכל 'נחמה' ובכך להיחשף לאכילה רגשית המעלה את הסיכון להתפתחות הפרעת אכילה כפייתית.

דרכי טיפול

כיוון שאכילה כפייתית מגבירה תחושות שליליות הקשורות גם אל הדימוי העצמי הבעייתי המאפיין אנשים רבים בעלי הפרעת קשב וריכוז, חשוב לטפל בעניין. הטיפול המתאים כאן הוא הטיפול ההוליסטי. כלומר, טיפול הרואה את המטופל כמכלול. טיפול זה יכלול טיפול רגשי, תרופתי והתנהגותי קוגניטיבי. המטרה העיקרית של טיפול זה היא לעזור לאותו אדם שסובל מהפרעת קשב וריכוז לווסת את המחשבות שלו וזאת באמצעים קוגנטיביים המושלב בטיפול תרופתי אשר עוזר בריסון הדחפים של אותו אדם. כל אלו יובילו אותו לויסות של זמני האכילה והתייחסות מעמיקה לבעיה.

חשוב לדעת שטיפול נקודתי בהפרעות האכילה של אותו אדם הוא טיפול שיכול לעזור נקודתית בלבד ולכן הוא מוגדר כלא אפקטי לאורך זמן. בכדי לזכות בתוצאה מוצלחת של ריפוי ואיכות חיים חייבים לטפל בבעיה באופן משולב ובגורם הבסיסי לה. טיפול משולב יעזור לשלוט בדחפים ולהזדקק פחות לאותו 'ריפוי עצמי' בדמות אכילה.

אצלנו במרכז ME, מרכזים לטיפול רגשי, תוכלו למצוא היצע מגוון של מסגרות טיפוליות המיועדות לילדים ומבוגרים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז, לחץ נפשי, OCD והפרעות אכילה וזאת באמצעות שיטות טיפול שונות, ביניהן טיפול פסיכולוגי, CBT, פסיכולוגיה רפואית, טיפולים פסיכאטריים/תרופתיים ועוד . לפרטים נוספים בנושא, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום.

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button