me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים מעשיים להעסקת ילדים עם הפרעות קשב וריכוז במהלך חודשי החורף

ההתמודדות עם ילדים המאובחנים בהפרעת קשב וריכוז, הינה מורכבת ומאתגרת, עבור כל הורה, לאורך כל ימות השנה, ובעיקר במהלך חודשי החורף במהלכן מחשיך מוקדם ונעשה קריר מיום ליום. במהלך תקופה זו, ההורים נדרשים למצוא פתרונות יצירתיים לפעילות מתאימה עבור ילדיהם בתוך סביבת המגורים, וזאת לנוכח העובדה שמזג האוויר אינו מאפשר פעילויות "משחררות אנרגיה" בגינת המשחקים ובמקומות פתוחים באזור המגורים.
טיפים מעשיים להעסקת ילדים עם הפרעות קשב וריכוז במהלך חודשי החורף

מכיוון שהפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה נוירולוגיות המונעת מילדים ומתבגרים להישאר מרוכזים לאורך זמן בביצוע מטלה מסוימת, הילדים עלולים לאבד עניין במהירות ובכך עלולות להחריף בעיות הוויסות החושי והוויסות העצמי מהן סובלים ילדים עם הפרעת קשב וריכוז. בנוסף, חשוב לציין שבמהלך חודשי החורף, אנו נוטים לעטות על גופינו מספר שכבות של בגדים, כאשר עודף התחושתיות והפעלתנות התזזיתית של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז עלולה אף היא להחריף את התסמינים הנלווים להפרעת הקשב.

במידה וגם אתם מתמודדים עם הסוגיה כיצד להעסיק  ילדים עם הפרעות קשב וריכוז במהלך חודשי החורף, בשורות הבאות תוכלו למצוא מספר טיפים מעשיים לצורך כך.

  1. שתפו את ילדיכם בבניית תכנית פעילות ביתית לשעות אחר הצהריים – ילדים עם הפרעות קשב וריכוז יהיו עם מוטיבציה גבוהה יותר לקיומן של פעילויות שונות אותן הן בחרו יחד עימכם, ולכן, אנו ממליצים לכם להעלות מספר רעיונות לפעילות ביתית בפני הילדים ולשמוע את חוות דעתם בנוגע לכל סוג של פעילות.
  2. משחקי קופסא וחברה- חודשי החורף המזמנים לנו ערבים משפחתיים ארוכים, הם ללא ספק פרק הזמן האידיאלי למשחקי קופסא וחברה משותפים. כאשר אתם משחקים עם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז משחקי קופסא וחברה כאלו ואחרים, חשוב להסביר להם את הרעיון העומד מאחורי כללי המשחקים ואף להזכיר להם בכל פעם מחדש את חוקי המשחק אותם בחרתם לשחק. בנוסף, מומלץ לעודד את הילד לבצע עבודות יצירה שונות.
  3. עזרה במטלות הבית השונות – השהות הממושכת של ילדיכם במהלך חודשי החורף בתוך סביבת המגורים, מאפשרת לכם להטיל עליהם מספר משימות שונות הקשורות למטלות הבית השוטפות, כגון: עריכת השולחן לקראת ארוחת הערב המשפחתית, סידור מגירות מטבח, עזרה בפינוי כלי האוכל בסיום הארוחה ואפילו מתן עזרה בהכנת ארוחת הערב, כאשר כל מטלה חייבת להיות מותאמת לגילו של הילד ויכולותיו. הטלת משימות ביתיות פשוטות או מורכבות יותר על ילדים עם הפרעת קשב, מהווה עבורם משימה מאתגרת, כאשר עצם הטלת המשימה "משדר" לילדים שאתם סומכים עליהם שהם יבצעו את המטלה על הצד הטוב ביותר.
  4. יציאה משותפת לחצר או לגינת המשחקים הקרובה- על אף הקור והחשיכה המוקדמת, אנו ממליצים לכם לצאת על ילדיכם לטיול מחוץ לבית לפחות פעם-פעמיים בשבוע (בהתאם לתנאי מזג האוויר). במהלך הטיול אפשרו לילדיכם לשחק בשלוליות, לגעת באדמת הבוץ ולהביע את סקרנותו בכל הנוגע לצמחים, חיות וחרקים המופיעים בסביבה.

אצלנו במרכז ME, מרכזים לטיפול רגשי מקבוצת שר"פ, תוכלו למצוא היצע מגוון של מסגרות טיפוליות המיועדות להורים וילדים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז. לפרטים נוספים בנושא, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום.

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button